Thursday, August 22, 2013

2. dünya savaşı'na adım adım

1939'dan 1945'e kadar süren küresel bir savaş olan 2. Dünya Savaşı insanlığın en büyük çatışmasıdır.

Savaşa dönemin tüm büyük güçleri olan Birleşik Krallık, Sovyetler Birliği, Amerika Birleşik Devletleri ve Fransa; Müttefik Devletler olarak, Almanya, İtalya ve Japonya; Mihver Devletler olarak katılmış ve 100 milyondan fazla askeri personelin dâhil olmuştur.
Nükleer silahların kullanıldığı tek savaş olan ve Yahudi Soykırımı gibi kitlesel sivil ölümlerin gerçekleştirildiği II. Dünya Savaşı, insanlık tarihindeki en kanlı savaştır.

Savaş boyunca 50 ila 70 milyon insan hayatını kaybetmiştir.
Savaş başlamadan önce tüm dünya savaşa yol açan gelişmeleri izlemekteydi.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 0

20 Aralık 1924'te, 35 yaşındaki Adolf Hitler Landesberg Hapishanesi'nden tahliye olduktan sonra. Hitler 1923'te, Birahane Darbesi olarak ta bilinen bir darbe girişimindeki rolü sebebiyle tutuklanmıştır. Bu resim, Rudolf Hess'e Kavgam adlı kitabını dikte ettirdikten kısa bir süre sonra çekilmiştir. 9 yıl sonra, 1933'te Şansölye olarak Hitler yeminini eder.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 1

1937'de Japon uçakları Çin'de verilen hedefleri bombalama görevinde.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 2

1937'de Japon askerleri Şangay'da bir sokak çatışması sırasında. Şangay'daki çatışmalar Ağustos 1937'den Kasım 1937'ye kadar sürmüş ve takribi 1 milyon kişilik güçlerin kullanılmasını gerektirecek kadar büyümüştür. Sonunda Şangay düşer ve taraflar karşılıklı olarak toplamda 150 bin kişilik kayıp verirler.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 3

Beijing'in, 13 Ağustos 1937'de, Japon birlikleri tarafından işgalinin ilk resimlerinden. Doğan Güneş sancaklarıyla, Japonlar Beijing'den Tartar'a Chen Men kapısından geçiyorlar. Çok yakınlarında Amerikan Elçiliği bulunuyor.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 4
Yakalanan Çinli savaş esirlerini, Japonlar bir çukurun içinde süngüleriyle öldürürken.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 5

5 Şubat 1938'de, Nanking'in işgali sırasında bir Çinli kadın çatışmalarda ölen ailesinin üyelerine bakarken.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 6
Büyük Asakusa Mabedi'nin Budist rahipleri, İkinci Çin-Japon Savaşı'na hazırlık için gaz maskeleriyle eğitim yaparlarken.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 7
İtalyan faşist lider Benito Mussolini, 28 Ekim 1922'de Faşist Parti üyeleriyle birlikte, Roma'ya yürüyüşleri sırasında. Bu yürüyüş Siyah Gömlekliler tarafından gözdağı vermek amacıyla bütün İtalya'da yapılmış ve stratejik noktalar ele geçirilmişti. Yürüyüşü müteakiben, Kral 3. Emanuelle, Mussolini'ye hükümeti kurma yetkisini vermiş ve diktatörlüğünün kurulmasının yolunu açmıştır.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 8
4 İtalyan askeri, 1935'te Etyopya'da İtalyan-Habeş savaşı sırasında nişan alırlarken. İtalyan güçleri bölgeyi işgal edip Eritre ile birlikte İtalyan Doğu Afirkası olarak kolonileştirmiştir.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 9
2 Haziran 1937'de, krala sadık güçler, İspanyol iç savaşı sırasında, Barcelona'da, başkaldıran General Fransisco Franco'nun güçlerine karşı mücadele etmek için kadınlara hedef talimi yaptırıyorlar.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 10

19 Mart 1938'de, Casa Blanca binasının patlatılmasıyla 300 asi, krala bağlı güçler tarafından Madrid'de öldürülümüştü. Hükümet güçleri 6 ay boyunca 600 yardalık bir tünel kazıp döşedikleri kara mayınlarıyla bu patlmayı gerçekleştirmişlerdi.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 11
12 Eylül 1936'da, Burgos'ta, Franco yandaşı asilere bağlı bir asker, dikenli tellerin üzerinden makineli tüfek hedefine el bombası atıyor.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 12
9 Aralık 1936'da, Franco güçlerinin hava bombardımanı sırasında, Madrid'de çok büyük sayıda insan Madrid metrosunu sığınak olarak kullanırken.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 13
27 Temmuz 1936'da asi bir asker, divan-ı harbe çıkarılmak için gönüllüler ve muhafızlar tarafından götürülürken.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 14

30 Aralık 1936'da, kayalık Huesca bölgesinde, keskin nişancılar tarafından desteklenen asilere ait bir makineli tüfek.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 15

18 Eylül 1937'de Riette Kahn, Amerikan film endüstrisi tarafından İspanya hükümetine bağışlanan bir ambulansın direksiyonunda. Hollywood'un İspanya'ya Armağını olan Ambulans, önce Amerika'da turlamış ve İspanyol demokrasisini desteklemek için bağış toplamıştır.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 16
1 Nisan 1932'de ofisleri New York'ta açıldığında iki Amerikalı Nazi ofisin kapısında duruyor. NSDAP, Nazi SosyalistAlman İşçi Partisi'nin Almanca çevirisinin ilk harfleri oluyor ve kısaca Nazi Partisi olarak adlandırılıyor.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 17
1936 başlarında,Nipomo California'da, fotoğrafçı Dorothea Lange tarafından çekilen Florence Thompson'ın üç fotoğrafından biri ve bu fotoğrafın adı Migrant Mother (Göçebe Anne).
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 18
14 Haziran 1934'te, Venedik'te bir havaalanında bir araya gelen Adolf Hitler ve Benito Mussolini. Mussolini ve ona bağlı faşist yandaşları Hitler için bir şov yapıyorlar; ama akabinde bu ikilinin konuşması hakkında bir bilgi edinilemedi.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 19

Mart 1933'te, Woolworth Co'nun Berlin şubesi önünde 4 Nazi, Almanya'daki Yahudi varlığını boykot etmek amacıyla yapılan gösterilere bağlı olarak şarkı söylüyorlarHitler destekçileri Woolworth Co'nun sahiplerinin Yahudi olduğuna inanıyorlardı.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 20
19 Ağustos 1932'de bir radyo sergisi sırasında Nazilerin kabini. Kabinde sadece nasyonal sosyalizm hareketinin propagandasını yapacak olan kayıtlar kullanılıyordu.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 21
11 Eylül 1935'de binlerce Alman genci liderleri Adolf Hitleri dinlemek için Nüremberg'de Nasyonel Sosyalist Parti kongresinde toparlanmışlardı.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 22
9 Kasım 1933'te Hitler, Nasyonel Sosyalist Parti'nin 10. Yıl kutlamaları sırasında, Münih caddelerinden arabasıyla geçerken.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 23

27 Ağustos 1933'te Hitler gençliği meçhul askerler için stadyumda swastika sembolünü oluştururlarken.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 24

4 Ekim 1935'te Alman ordusu, Hanover yakınlarındaki Bückeburg'da bir milyona yakın taraftarları önünde güç gösterisi yapmaya hazırlanırken tankların oluşturduğu saflar. Versay antlaşmasının reddi ve Hitler'in iktidara gelmesiyle birlikte Almanlar çok hızlı bir şekilde yeniden silahlanmaya başlarlar.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 25

9 Temmuz 1932'de, Büyük Nasyonal Sosyalistler Mitingi'nde onbinlerce Alman Berlin'de biraraya gelmişlerdi.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 26

24 Şubat 1936'da, Alman kızları sıralanmış ve Nazi Gençlik Hareketi himayesi altında müzik kültürleri hakkında bilgi alıyorlar.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 27

10 Eylül 1935, Nüremberg'deki Nazi Partisi kongresi.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 28

11 Ağustos 1936'da Olimpiyat Oyunları'da Jesse Owens uzun atlama ödülü madalya töreninde selam duruyor. Bu yarışmada ikinci olan Lutz Long'u, Japon Naoto Tajima takip etmişti. Jesse Owens ilk defa bir Olimpiyat Oyunları süresinde, 100mt ve 200mt, uzun atlama ve 400 mt bayrak yarışlarında altın madalya kazanarak, 4 altın madalya kazanmış ilk sporcu olmuştu.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 29
30 Nisan 1930 günü Buecherverbrennung'da Nazi Gençlik örgütü, kitap yakma eylemi için Salzburg'da buluşmuşlardı. Kamusal olarak Alman olmayan ya da Yahudi ve Marxist kitap yakma eylemleri sıradan olaylar olmuşlardı.
2. dünya savaşı'na adım adım Resim 30

10 Kasım 1938'de, Kristallnacht olarak bilinen gecede, Anti-Yahudi gösterilere bağlı olarak, Yahudilere ait dükkanların camları kırılmıştı. Nazi otoritelerinin görmezden geldiği olaylarda SA Fırtına Birlikleri ve sivillerin dükkan vitrinlerine çekiçlerle saldırmaları sonucu olarak, yollar kırık cam parçalarıyla kaplanmıştı. Çıkan olaylar sonucu 91 Yahudi ölürken, 30 bin Yahudi toplama kamplarına götürülmüştü.
Kaynak:
The Atlantic